BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, January 31, 2011

Tips Berbelanja Cermat

Aku ni salah seorang daripada wanita2 yang agak boros..tba2 aku da jmpk satu tips yg brguna utk aku dan jgk mgkin untk korang...kn3...Salah satu cara untuk berbelanja cermat ketika berbelanja:

  • Kamu haruslah sentiasa mengikuti perkembangan tawaran2 yg ditawarkan di kedai2 yang ada. dapatkan risalah ataupun ikuti iklan yang disiarkan di surat khabar. ( pa yg ada kat perlis ea??)
  • Semasa membeli,pastikan kamu ke rak2 ataupun barang2 yg diberi diakaun terlebih dahulu sebelum ke rak yg tidak memberi sebarang diskaun ataupun tawaran papa.(kena tggu hujung tahun la cm ni..huhuhu)
  • sebelum keluar bershopping pastikan kamu membuat senarai barang yang kamu ingin beli. ini penting agar kamu dapat apa yang kamu cari dan bukanya bawa balik barang yang tidak pernah terlintas untuk membeli.(ini selalu aku wat,list brg lain,,beli brg lain)
P/S : duit tgh byk ni...tlg la aku..

0 comments: